Konkurs ma niespotykaną formę. Nie korzysta z wcześniejszej wiedzy, dzięki czemu jest adresowany nie tylko do najlepszych matematyków, ale do wszystkich uczniów o dużym potencjale intelektualnym. Ważna jest w nim umiejętność słuchania i przetwarzania informacji. Dużą trudność stanowi sensowne robienie notatek i posługiwanie się nimi. W obu etapach uczniowie wysłuchują ok. godzinnego wykładu z matematyki, a potem przez 60 minut rozwiązują zadania dotyczące tego samego tematu. Mogą korzystać ze zrobionych podczas wykładu notatek. W etapie szkolnym, przeprowadzonym przez pana Piotra Pawlikowskiego 28 listopada wzięło udział 17 uczniów z różnych klas naszej szkoły, zaś do etapu finałowego zakwalifikowało się trzech: Błażej Suwaj z II b LO, Daniel Rakoczy z II a LO i Michał Kondracki z II a LO. Na etap finałowy, który odbył się 17 grudnia uczniowie nasi udali się wraz z opiekunem panią Dominiką Mazurek do Wrocławia do Instytutu Matematyki. Tematem wykładu była hydrologia i zasada działania fontann. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych konkursem do udziału w nim już w przyszłym roku szkolnym.
Autor: Dominika Mazurek