5 maja uczniowie klas pierwszych, którzy uczęszczają na lekcje rozszerzonego języka polskiego, pod czujnym okiem p. Iwony Baldy, wzięli udział w niecodziennym wydarzeniu. Choć może się wydawać, że domowa izolacja tworzy pewne ograniczenia, oni z łatwością pokazali, że wszystko jest możliwe do zrealizowania, nawet lekcja muzealna. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach pt. Rzeźba jako tekst ikoniczny przeprowadzonych przez edukatorkę warszawskiego Muzeum Narodowego Ritę Twardziak.
Na warsztatach dowiedzieli się wiele o analizie i interpretacji rzeźby, a także poćwiczyli swoje umiejętności na warszawskich eksponatach, m.in. rzeźbie Alfreda Wiśniewskiego pt. Granica pokoju.
Forma internetowych zajęć była nowym i zarówno bardzo ciekawym wydarzeniem. Uczniowie byli zadowoleni z warsztatów, a nawet zadeklarowali chęć ponownego "odwiedzenia" muzeum.
I chociaż nic nie zrekompensuje w pełni prawdziwego kontaktu z kulturą, to, sądząc po refleksjach młodzieży, ten sposób uczestniczenia w niej, jest jego jak najbardziej trafną alternatywą.
Autor: Aleksandra Bielska