|
| | Dzień 21.05. to początek naszej hiszpańskiej przygody. Po przylocie do Malagi ruszyliśmy do Roquetas de Mar, naszym celem była szkoła IES Sabinar. Zgodnie z założeniami programu Erasmus plus mieliśmy obserwować zajęcia w klasach wielonarodowościowych i o zróżnicowanych poziomach znajomości języków hiszpańskiego, angielskiego i francuskiego. Kiedy powiedziano nam, że przez szkołę przewinęli się uczniowie 36 narodowości, wydawało nam się, że praca w takiej szkole to "Mission Impossible"! Jednak każdego dnia nie wychodziliśmy z podziwu dla pracy nauczycieli i samych uczniów. Mamy na myśli zaangażowanie po obu stronach i wzajemny szacunek. Wielu uczniów pochodzi z różnych zakątków Europy i Afryki niosących za sobą różne doświadczenia, ale to co ich łączy to determinacja do nauki i droga do lepszego życia.
Dużo czasu spędziliśmy na lekcjach prowadzonych metodą CLIL. Podczas lekcji matematyki np. dzieci miały za zadanie sprzedaż sprzętu sportowego na całym świecie. Oprócz stworzenia strony internetowej reklamującej sprzęt po angielski, uczniowie byli odpowiedzialni za kalkulacje cen, kosztów wysyłki i upustów przy zakupie hurtowym.
Mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w koncercie przygotowanym dla nas przez uczniów. Oczywiście słuchaliśmy utworów Chopina, następnie słuchaliśmy prezentacji o jego życiu i twórczości. Na koniec, nauczyliśmy młodych Hiszpanów jak wymawiać nazwę miejsca urodzenia Chopina - Żelazowa Wola.
23.05 w Centro del Profesorado Almería zaprezentowaliśmy naszą oraz przedstawiliśmy niektóre z narzędzi IT, które wykorzystujemy w nauczaniu języków obcych.
Job shadowing w Hiszpanii dał nam nowe doświadczenia i wiedzę, jak wiele można osiągnąć opierając pracę na determinacji i wzajemnym szacunku.
Pod niżej podanymi linkami można przeczytać i zobaczyć relacje z naszej wizyty w szkole IES Sabinar w Roquetas de Mar:
sites.google.com/a/correo.ies-sabinar.com/bilingual/eu-projects/job-shadowing
twinspace.etwinning.net/48166
sites.google.com/a/correo.ies-sabinar.com/bilingual/eu-projects/etwinning
Autorzy: Beata Jarczewska-Walania, Roman Sarnicki
|
| |