Nauczyciele języków obcych przeprowadzili 10 kwietnia lekcję otwartą pt. "7 sposobów na piosenkę". Podczas zajęć zostały zaprezentowane inspirujące do nauki piosenki w języku angielskim i niemieckim. Obecni nauczyciele i uczniowie poznali urozmaicone sposoby na zastosowanie piosenek w nauczaniu języków obcych, takich jak technika reagowania całym ciałem. Technika ta stworzona została przez profesora Jamesa Ashera. Polega ona na uczeniu się nowych słów i zwrotów poprzez ruch i zachęcanie ucznia do wykonywania ciałem czynności zgodnych z usłyszanym poleceniem. Inną ciekawą formą zadania okazały się "Sklerotki", czyli popularne naklejane karteczki przypominające nam o ważnych terminach. Uczniowie mieli za zadanie zerwać kartkę zgodnie z usłyszaną treścią piosenki - sposób niedrogi i łatwy do przygotowania, również do każdego rodzaju słuchanego tekstu. Największych emocji dostarczyła uczniom zabawa "Hot potato", w której osoba na znak zatrzymania melodii musiała rozpakować jedną warstwę ziemniaka i wykonać ukryte polecenie.
Na podsumowanie lekcji wskazano najważniejsze korzyści płynące z wykorzystania piosenek w procesie nauczania. Oprócz faktu, że ćwiczone są wszystkie sprawności: słuchanie, mówienie, czytanie i pisanie, piosenka jest bogatym źródłem autentycznego języka i dobrym środkiem na poprawienie nastroju i relacji w klasie.
Autorzy: Krystyna Błażewska, Roman Sarnicki